Chorwacja 2016

Port Pirovac

Po pierwszym samodzielnym rejsie w Chorwacji przyszedł czas na kolejny. Tym razem moja załoga była nastawiona bardziej na zwiedzanie miast, starówek oraz architektury Chorwacji niż pływanie. Za dom i transport służył nam jacht Bavaria 44 BT ’02 – Cougar.

Rejs zaczęliśmy w porcie w miejscowości Pirovac. Zastała nas tam pochmurna pogoda oraz burze, które trwały całą noc. Prognoza pogody na szczęście przewidywała przejaśnienia i dobrą pogodę.

Razem godz. Żagle godz. Silnik godz. Postój godz. przebyto Mm
165 7 33 125 162
Trasa rejsu Chorwacja 2016

Pierwsze wyjście w morze odbyło się około godziny 12:00, kiedy się przejaśniło i zrobiła się ładna pogoda. Załoga nie mogła się już doczekać pierwszego rejsu i była gotowa pływać w deszczu.

Port Pirovac

Pierwszym portem jaki odwiedziliśmy był Skradin. Stamtąd ruszyliśmy na wodospady Krka. W mieścinie można kupić bardzo dobre domowe wino za niewielkie pieniądze. Dla niektórych jest ono ciekawsze od wodospadów.

Port marina Frapa - Rogoznica

Port marina Frapa – Rogoznica

Kolejny odwiedzony port to marina Frapa w Rogoznicy. Jest to jeden z bogatszych portów, gdzie znajdziemy w łazienkach masażery, podwodną restaurację z widokiem na ryby czy inne rozrywki jak bilard. Z portu pięknie nocą wygląda Rogoznica.

Potem popłynęliśmy do Splitu. Spędziliśmy tam najwięcej czasu, gdyż to miasto jest warte długiego zwiedzania. Stare kamienice, katedry czy sama starówka robią wrażenie. W ciągu dnia można wejść na dzwonnicę i zobaczyć port oraz miast z góry.

W drodze do Splitu

Targ rybny w Splicie

Widok na port w Splicie

Załoga s/y Cougar

W ciągu całego tygodnia odwiedziliśmy jeszcze Trogir oraz Sibenik. W drodze powrotnej do Polski zatrzymaliśmy się na chwilę w Budapeszcie.